Noen hickups i den nye versjonen av appen

Opprettet 14. september 2019, oppdatert 15. oktober

Vi er ute med en ny versjon av Vipps, men dessverre er det noen problemer for enkelte brukere. Derfor har vi oppsummert de vanligste spørsmålene som kan dukke opp her:

  1. Noen vippsere har opplevd innloggingsproblemer i Vipps. Disse er nå løst for de aller fleste, og vi anbefaler at du laster ned nyeste versjon og prøver igjen. Har du fortsatt innloggingsproblemer med nyeste versjon? Prøv å slette appen og installere på nytt.
  2. Noen Android-brukere har opplevd problemer med BankID når de logger inn i appen, dette problemet er nå løst dersom du oppdaterer til siste versjon av Vipps.
  3. Vippsere under 15 år kan sette ny personlig kode i Vipps med litt hjelp fra foreldrene. Nå skal det fungere å hente 6-sifret kode fra foreldrenes app, også dersom foreldrene har Android-telefoner. Foreldre må laste ned nyeste versjon av Vipps, og så kan dere lage ny kode igjen. Problemet er løst, beklager ventetiden!

Sikkerhetsnivået i Vipps er nylig oppgradert, og det betyr at enkelte eldre telefoner ikke kan benyttes. Les mer.